Felsökning och support

  • Börja alltid med att starta om all hårdvara. Stäng av TV, TV-box, datorer, router och mediaomvandlare (den enhet där fibern kommer in i huset).
  • Låt dem vara avstängda i minst 30 sekunder innan du startar upp allt igen.
  • Om felet ändå kvarstår ska du alltid kontakta din tjänsteleverantör i första hand

För dig som valt gruppavtal är det till Telia du ringer. Telefonnumret är 020-20 20 70
Telia vill att den som aktiverat gruppavtalet legitimerar sig med BankID. För att någon
annan i hushållet ska kunna felanmäla kan man gå in på Mitt Telia och lämna fullmakt. Den som saknar
BankID kan beställa en kod som skickas till folkbokföringsadressen.

För dig som valt öppen fiber är det till den tjänsteleverantör som du valt som du ringer.

På Zitius driftinformationssida kan du få information om planerade arbeten som påverkar nätet samt eventuella pågående driftstörningar. Det kan vara bra att titta där innan du felanmäler för att få reda på om det finns ett fel som påverkar hela nätet. Här hittar du driftinformation Västra Götaland.